כל הכבוד לאורנג'

Shachar Shemesh sun at hamakor.org.il
Fri Jun 11 19:41:36 IDT 2010

Shlomi Fish wrote:
> לאחרונה היה מקרה בו בית משפט צרפתי פסק על הפרת ה-GPL מצד אחד הלקוחות של הקוד
> שלא היה בעל זכויות היוצרים:

בעוד שזה נכון לגמרי, אני קצת בספק אם זה יהיה אפשרי בארץ. אם אני זוכר את
הניתוח בסלאשדוט (אני יודע, אני יודע) בארצות הברית זה לא היה אפשרי.
> ואני מאמין שבעל זכויות היוצרים יכול לתת ייפוי כוח למישהו במידה שהוא רוצה לתבוע
> מישהו על הפרת רשיון הקוד שלו.

זה נכון, אבל לאור הכמות הרבה של הפרות בוטות של הרשיון על ידי גורמים
שונים, לא נוטים להתעסק בהפרות של "סגנון הפצה". בכל מקרה, אני לא חושב
שצריך לקחת את המקרה הספציפי הזה לבית משפט. אני רק מציין שלאפשר לקבל את
התוכנה רק למי שקיבל את המכשיר (מה שלא זה המקרה עם אורנג') לא עומד בתנאי
הרשיון.

שחר

--
Shachar Shemesh