דרושים רעינות לניצול משאבי העמותה

Omer Zak w1 at zak.co.il
Thu Jun 3 22:54:14 IDT 2010

On Thu, 2010-06-03 at 12:36 +0300, Amit Aronovitch wrote:
> On 06/03/2010 09:53 AM, Omer Zak wrote:
 <> אבל ברצינות, לא ראיתי מחלוקת רצינית על האיכות של תוכנה חופשית לעומת
 <> תוכנה קניינית.  אלא שיש חסמים אובייקטיביים בדרך לאימוץ תוכנה חופשית.
 <> הבעיה היא שאינני רואה מספיקות ודרך-שימוש במשאבי העמותה כדי לפרוץ חסמים
 <> אלה.

 <אולי Bounties?
 <אולי לרכז (דף בויקי?) רשימה של פרויקטים הדורשים ידיים עובדות (לשימוש
 <למשל עבור הקצאת פרסים, או כדי להציע בתור פרויקט לסטודנטים).

רעיון טוב.  ברשותך אדגיש את ההצעה שהצעת בסוף - דף "רשימת חסמים" בויקי.
דהיינו לא רשימת פרויקטים אלא רשימת חסמים שאנשים נתקלו בהם כשהם רוצים (או
מנסים לשכנע אחרים) לעבור לתוכנה חופשית.  אפשר להתחיל מרשימת הדוגמאות
שלי.

 <> דוגמאות לחסמים שנתקלתי בהם לאחרונה:

 <> 1. [... סיפור סוחט דמעות על ooVoo קוצץ ...]

 <זוהי מערכת לא כ"כ מוכרת, יחסית למתחריה (הקנייניים) - צריך לבדוק מה בדיוק
 <הפיצ'רים שתוכנה זו נותנת לעומת הפתרונות האחרים (ויש כמה תוכנות messaging
 <ווידאו חופשיות), ואז לנסות לקדם הוספת הפיצ'רים החסרים בפרויקט חופשי קיים
 <כלשהו. זה יכול לקחת הרבה זמן, אבל אם אתה מגיע עם תחליף שנותן את כל
 <התכונות הדרושות, קל יותר לשכנע לעבור.

ככל הידוע לי, היתרון הוא באיכות הוידאו.  אבל אם יש אפשרות לצ'אט טקסטואלי
מול תוכנת IM (כגון Kopete) אז אני שורף את מכונת ה-Windows הוירטואלית
הדרושה להרצת ooVoo!

 <> 2. מישהי, שאני עובד איתה, לא תוותר על MS-Word לטובת OpenOffice בגלל
 <> אי-סדירויות בתצוגת טקסט מעורב עברית+אנגלית.

 <בעיה מוכרת...
 <עיקר הבעיה היא במסמכים שמתורגמים הלוך וחזור מ- doc (ובחוגים מסוימים זה
 <הסטנדרט דה-פקטו - אתה לא יכול להמיר מישהו לפורמט שאף אחד מעמיתיו
 <המקצועיים לא מסוגל לייצר או לקרוא, ובטח לא להמיר את כל העולם ביום אחד).
 <צריך לדווח ולקדם בגים, וזה אומר להמשיך ולנסות לפתוח את המסמכים האלה ב-
> Writer . קשה לי לראות איך העמותה יכולה לעזור כאן. אולי פרס על
 <דיווח/מעקב/פתרון של בגים הקשורים בעברית על ooo.

אולי לרכז מאגר של מסמכים לדוגמא שמדגימים בעיות, כדי לדווח למפתחי הממירים
של פורמטי DOC ו-DOCX למיניהם?

 <> 3. התנדבתי לאחרונה לפרויקט לשיפור תוכנה שמסייעת לעוורים.  תוכנה זו היא
 <> חופשית (רשיון LGPL) אבל קיימת רק גירסא ל-Windows ויהיה צורך להשקיע הרבה
 <> מאמצים כדי ליצור גירסא ל-Linux.

 <קישור, פרטים, האם יש פרויקט קיים ל- porting הזה?

אין פרויקט קיים.  כנראה שאני אלכלך את ידיי במשימה זו.
קישור שאפשר להתחיל ממנו:
http://daisy.trac.cvsdude.com/amis

 <בטח אפשר לחשוב על עוד כמה.
 <דרכים לפתור זה קצת יותר קשה, ובטוח לוקח זמן. אפשר להתחיל ביצירת דף
 <"רשימת חסמים" בויקי.

--
Any legal limit to self defense means that there is no right for self
defense at all.  This is because the aggressors would exploit those

My opinions, as expressed in this E-mail message, are mine alone.
They do not represent the official policy of any organization with which
I may be affiliated in any way.
WARNING TO SPAMMERS:  at http://www.zak.co.il/spamwarning.html