דרושים רעינות לניצול משאבי העמותה

Amit Aronovitch aronovitch at gmail.com
Thu Jun 3 12:36:45 IDT 2010

On 06/03/2010 09:53 AM, Omer Zak wrote:
> עם כל הכוונות הטובות, אני חושש מעולם שבו שיטת ה-FAKE IT TILL YOU MAKE IT
> יכולה להצליח.  זה מה שהפלשתינאים עשו כשהם הכריזו על המדינה הפלשתינאית
> שלהם פעמים אחדות לפני שנים.
>
> אבל ברצינות, לא ראיתי מחלוקת רצינית על האיכות של תוכנה חופשית לעומת
> תוכנה קניינית.  אלא שיש חסמים אובייקטיביים בדרך לאימוץ תוכנה חופשית.
> הבעיה היא שאינני רואה מספיקות ודרך-שימוש במשאבי העמותה כדי לפרוץ חסמים
> אלה.

אולי Bounties?
אולי לרכז (דף בויקי?) רשימה של פרויקטים הדורשים ידיים עובדות (לשימוש
למשל עבור הקצאת פרסים, או כדי להציע בתור פרויקט לסטודנטים).

> דוגמאות לחסמים שנתקלתי בהם לאחרונה:
>
> 1. בקהילת החרשים בישראל לא יכולים לוותר על שימוש ב-Windows, בגלל הצורך
> להשתמש בתוכנת ooVoo שיש לה רק גירסאות ל-Windows ול-Mac.  תוכנה זו מאפשרת
> צ'אטים ותקשורת וידאו באיכות טובה, וזו התוכנה היחידה שעובדת מול שרות
> התיווך (שמאפשר לחרשים לקיים שיחות טלפוניות עם שומעים שאין להם גישה למחשב
> ולאינטרנט) המופעלים ע"י אגודת החרשים בישראל.

בחיפוש בסיסי לא מצאתי מספיק מידע (האם מדובר בפרוטוקולים משלהם או אולי הם
משתמשים בפרוטוקולים קיימים עבור הצ'ט הטקסטואלי או הוידאו).
אני מניח שבכל מקרה זה יצריך איזו עבודת הנדוס לאחור - יכול להיות נושא
לפרויקט עבור סטודנטים (פרוטוקול rdp שוחזר ע"י סטודנט שבדי בתור עבודת גמר).

> נסיונות לשכנע את שרות התיווך להשתמש גם בתוכנה שתומכת בפרוטוקולים הנתמכים
> ע"י תוכנות חופשיות ו/או לשכנע את ooVoo להוציא גם גירסא ל-Linux - לא
> הצליחו.

זוהי מערכת לא כ"כ מוכרת, יחסית למתחריה (הקנייניים) - צריך לבדוק מה בדיוק
הפיצ'רים שתוכנה זו נותנת לעומת הפתרונות האחרים (ויש כמה תוכנות messaging
ווידאו חופשיות), ואז לנסות לקדם הוספת הפיצ'רים החסרים בפרויקט חופשי קיים
כלשהו. זה יכול לקחת הרבה זמן, אבל אם אתה מגיע עם תחליף שנותן את כל
התכונות הדרושות, קל יותר לשכנע לעבור.
> 2. מישהי, שאני עובד איתה, לא תוותר על MS-Word לטובת OpenOffice בגלל
> אי-סדירויות בתצוגת טקסט מעורב עברית+אנגלית.

בעיה מוכרת...
עיקר הבעיה היא במסמכים שמתורגמים הלוך וחזור מ- doc (ובחוגים מסוימים זה
הסטנדרט דה-פקטו - אתה לא יכול להמיר מישהו לפורמט שאף אחד מעמיתיו
המקצועיים לא מסוגל לייצר או לקרוא, ובטח לא להמיר את כל העולם ביום אחד).
צריך לדווח ולקדם בגים, וזה אומר להמשיך ולנסות לפתוח את המסמכים האלה ב-
Writer . קשה לי לראות איך העמותה יכולה לעזור כאן. אולי פרס על
דיווח/מעקב/פתרון של בגים הקשורים בעברית על ooo.

> 3. התנדבתי לאחרונה לפרויקט לשיפור תוכנה שמסייעת לעוורים.  תוכנה זו היא
> חופשית (רשיון LGPL) אבל קיימת רק גירסא ל-Windows ויהיה צורך להשקיע הרבה
> מאמצים כדי ליצור גירסא ל-Linux.

קישור, פרטים, האם יש פרויקט קיים ל- porting הזה? אולי מישהו נוסף יתנדב.
(לא שאני מאמין שזה יפתור את הבעיה, אבל צריך לפחות לתת צ'אנס למזל).
> לסיום - אני רואה כמה חסמים ואינני רואה דרכים לפרוץ אותם.
> אולי אתם יכולים לראות עוד חסמים ויותר מעניין מכך - גם דרכים לפרוץ אותם
> (בעזרת משאבי העמותה או ללא צורך בהם)?

בטח אפשר לחשוב על עוד כמה.
דרכים לפתור זה קצת יותר קשה, ובטוח לוקח זמן. אפשר להתחיל ביצירת דף
"רשימת חסמים" בויקי.
בינתיים ברברתי מספיק להיום...

    עמית